ANDREI A DEVENIT INGER!

Mereu ma cearta prietenii ca nu scriu mai mult pe blog si niciodata nu stiu ce sa le raspund cu adevarat, fiindca adevarul este ca sunt tare prinsa, mai intai cu problemele Organizatiei EMMA si apoi cu ale mele de zi cu zi, cu masterul, etc…

Nu incerc sa ma scuz, dar este adevarat!

Mi-e foarte greu sa scriu articolul asta. Foarte greu.

Pe Andrei l-am cunoscut intr-o zi tare frumoasa de toamna. Bianca ma sunase intr-o zi cu tot sufletul in glas si-mi povestise dintr-o suflare de cazul lui. Am decis sa luam cazul lui.

Cand l-am cunoscut eu, Andrei avea 7 luni si cei mai frumosi ochi albastri pe care-i vazusem vreodata. Era un copil absolut superb, dar din pacate, fara o sansa la viata.

Andrei se nascuse cu Cytomegalovirusul care genereaza hepatita si ulterior ciroza. In faza in care ajunsese la noi, ficatelul lui mai functiona doar in proportie de 20%. Prea putin, dupa parerea medicilor.

Si totusi, am hotarat sa facem imposbilul, sa-i oferim sansa unui transplant in strainatate.

In faza initiala, se parea ca singura lui sansa ar fi fost efectuarea unui transplant de ficat in Belgia, la o clinica din Bruxells. Mama unui alt copilas cu care noi avusesem contact, reusise sa ne obtina o programare pentru 13 octombrie, insa costul transplantului era imens: 85.000 de euro. Hotarasem sa incercam sa facem cumva sa strangem acesti bani si sa-i oferim lui Andrei o sansa?

Ce ne-a determinat? Puterea lui imensa in corpusorul acela atat de fragil… Desi medicii de la Fundeni l-au dat acasa pentru ca nu mai avea efectiv nicio sansa si prognosticul a fost ca se va stinge in foarte scurt timp, el si-a revenit miraculos singurel si mamica lui, Corina l-a dus la Grigore Alexandrescu. Acolo a inceput lupta cu viata. Acolo fiind internata a luat legatura cu o pacienta si astfel a ajuns la noi.

Asa cum v-am povestit prima optiune a fost Bruxelles. Insa colegii de la Povestiri adevarate ne-au intins o mana de ajutor si au facut o serie de reportaje si de apeluri, rugandu-i pe toti oamenii de bine sa ne ajute. Intr-o seara, Corina m-a sunat spunandu-mi ca a fost apelata de un tata a doua fetite. Una dintre gemene se nascuse cu aceeasi boala ca si Andrei, iar ei se aflau in Spania cand s-a declansat boala. A mers cu fetita in clinica „La Paz” din Madrid, i s-a facut transplantul si fetita este bine acum. Acel tata a sfatuit-o pe Corina sa mearga pe asigurarea de sanatate a unor romani si sa-l duca pe Andrei la urgenta in aceeasi clinica din Spania, pentru a nu mai fi nevoiti sa plateasca.

A urmat o alta serie de reportaje si astfel, s-au gasit romani cu suflet mare din Spania ca s-o ajute pe Corina si s-o ia acolo, pe asigurarea lor de sanatate.

Lucrurile au decurs foarte bine. Intr-o saptamana am reusit sa definitivam toate actele necesare si astfel, Corina, Marcel si bebe Andrei au ajuns la clinica „La Paz” din Madrid.

Acolo Andreiutz a intrat pe un tratament intensiv, iar dupa aproape o luna i s-a facut transplantul de la mama.

Am ramas un pic surprinsa de la inceput fiindca nu au pomenit de niciun fel de costuri. Trebuia sa fie asta un semn de intrebare pentru mine. Probabil ca medicii vazand starea lui extrem de grava, nu au vrut sa o mai incarce pe Corina si cu costuri suplimentare, stiind ca bebe nu are sanse prea mari.

In fine. S-a facut transplantul. In noaptea aceea am aflat ca bebe a ramas deschis. Iarasi alt semn de intrebare. Am sunat-o pe Lili, matusa Silviei si mi-a spus ca de obicei asa raman copiii deschisi cand sunt in stare critica. Dupa efectuarea transplantului, la cateva zile lui Andrei i s-a infundat un canal care ducea la ficatel. Medicii au spus ca are nevoie de un nou transplant. Se gasise un ficat in Valencia la un copil de 14 kg si urma ca in noaptea de 16 spre 17 noiembrie sa se efectueze al doilea transplant. Dar inimioara lui nu a mai rezistat. S-a stins cu jumatate de ora inainte de transplant.

Mamica lui l-a tinut in brate toata noaptea si a plans cu el in brate. Durerea sfasietoare care te curpinde nu cred ca poate fi descrisa in cuvinte. Apoi l-au dus la morga spitalului si l-au incinerat.

Andrei s-a intors in Romania vineri, 5 decembrie 2008, dar nu sanatos si vesel asa cum ne-am fi dorit ci intr-o urna micutza.

Dormi in pace, iubire mica! Micutul meu luptator! Te iubesc si te voi iubi vesnic. Stiu ca acolo unde esti acum, esti linistit si te joci cu Emma-Nicole si cu toti copiii-ingeri.

Iarta-ma, Corina, daca n-am putut sa fac mai mult pentru Andrei! Am incercat macar…

Ai grija de el Doamne, si ocroteste-i somnul dulce!dsc01602

8 gânduri despre „ANDREI A DEVENIT INGER!

  1. Pacat, inca un copil care se putea salva daca se lupta mai mult ca in cazul copiilor de la teledon, dar….Am o intrebare, de ce nu a aparut nimic despre faptul ca Andrei nu mai este la postul Acasa? Multa lume se intreaba ce s-a intamplat cu micutul cu ochi albastri…….Nu toata lumea are acces la inernet……

  2. Nu cred ca o clinica din strainatate ar suporta costul unui transplant doar asa, de dragul unor parinti care sufera. Cu siguranta s-au gandit ca are sanse de reusita. Plus operatia suferita de mama.
    Oricum, regretele sunt tardive…

  3. Draga Lacramioara, postul Acasa nu a mai difuzat nimic pentru ca am acolo a lucrat o persoana care s-a ocupat de cazul lui Andrei. Exact inainte cu o saptamana sa moara Andrei, persoana respectiva si-a dat demisia si nu a mai avut cine sa se ocupe.
    Draga Lala, spre deosebire de Romania, in strainatate ti se ofera oricum sansa unui transplant indiferent daca sansele sunt minime sau maxime.
    Corinei Nanu, mamei lui Andrei i s-a spus de la bun inceput ca Andrei are doar 10% sanse de viata dar s-au agatat de acei 10% pentru ca in Romania pronosticul era 0.
    Din pacate Andrei a trecut de transplant insa complicatiile au intervenit dupa aceea.
    Ce rost mai are sa cautam cauze, vinovati??? Faptul e consumat.
    Va pup fetelor si mai treceti pe aici.

  4. imi pare foarte rau ca sa stins andrei…cand am auzit povestea lui am inceput sa plang…si plang si acum ca saracutu sa stins chear nu ma ateptam sa aud ca nu sa put face bine…am donat si io 50euro daca aveam mai mult trimiteam…si io am o fetita de un an si 2luni si doar sotul meu munceste..IMI PARE RAU CORINA!

  5. imi pare nespus de rau pentru micutul Andrei,pentru ca si eu traiesc aceeasi drama ca si tine Corina,pentru ca si eu am o fetita foarte bolnava si mi s-a spus ca la noi in romania nu are nici o sansa.Ea sufera de gli cogenoza tip 1a o boala foarte rara si are nevoie de transplant de ficat in alta tara dar nu ne ajuta nimeni pentru ca au spus medicii de la noi ca nu are sanse,asa ca va rog din suflet daca ma puteti ajuta macar cu un sfat ca sunt disperata ca nu stiu ce sa fac pentru ca nu dispun de banii de care are nevoie pentru transplant este o suma exagerat de mare si cred ca nu as strange atatia bani niciodata. pe fetita mea o cheama Lorena si are 3 ani este o fetita superba cu ochii albastri la lel ca si Andrei si cred ca merita o sansa nu credeti?va multumesc astept un raspuns va rog.

  6. Ce pacat, un copilas asa de frumos, asa de dulce…Ce viata nedreapta! Dumnezeu sa-l aiba in grija si sa-l ocroteasca…a scapat de dureri, acum este un ingeras, ce vegheaza asupra mamicii lui mai ales, asupra familiei lui…

  7. saracutul…era atat de frumos imi pare foarte rau eu am intrat din greseala pe saitul asta si am vazut dar am cityt si nu as fy crezut ca o sa moara pentru ca facuse transplantul dar din pacate sa intamplat dumnezu sal odihneasca…:((

Lasă un răspuns

